Kurz obsahuje súbor metodických informácií a postupov, ktoré výrazne zlepšujú úspešnosť a efektívnosť obchodných rokovaní a stretnutí. Všetky preberané situácie priamo nadväzujú na doterajšiu prax účastníkov kurzu. Vďaka tomu si účastníci, počas jednotlivých častí modulu, nové poznatky prakticky vyskúšajú priamo na svojich kolegoch. Efektivita kurzu sa zvyšuje tým, že sa kladie veľký dôraz na osvojenie si naučených zručností, preberaných metód, techník a ich priamej aplikácie v praxi.
Vzdelávací kurz tiež zahŕňa štúdium málo pochopených zložiek motivácie zákazníkov i uplatnenie týchto znalostí v ktoromkoľvek obchodnom odvetví. Na kurze sú účastníci veľmi zaangažovaní. Sú postavení do „prvej línie" - teda do skutočných situácií, s ktorými sa môžu stretnúť v obchode a učia sa využívať naučené inšpiratívne metódy predaja, ktoré zahŕňajú výsledky najnovších výskumov.
Počas kurzu sa účastníci učia identifikovať nákupné a varovné signály a správne na ne reagovať. Osvoja si metódu efektívneho riešenia námietok a následne sa učia pomocou efektívnych metód pripraviť obchodné rokovania, uplatňovať sebakontrolu a sebahodnotenie. Posilňuje sa schopnosť efektívne si stanoviť obchodné ciele a precvičujú sa metódy pôsobivého predstavenia firmy.