Rozvoj prezentačných zručností
Organizačná forma vzdelávania: Prezenčná
Cena pre jednotlivca: 72 €
Cieľ: Zlepšiť svoj imidž a zvýšiť adaptabilitu firmy na zmeny, ktoré prináša vývoj spoločnosti. Výsledným efektom kurzu je rozvinutie prezentačných zručností účastníkov a schopnosť prejavovať sa prirodzene a zároveň veľmi presvedčivo.
Očakávaný výsledok: Účastníci si osvoja metódy sebavedomej a presvedčivej prezentácie. Ich prejav bude jasný, stručný a pútavý. Rétorické cvičenia posilnia ich efektivitu, budú pozitívnejší a úspešnejší. Budú oveľa presvedčivejší pri presadzovaní zmien v spoločnosti. V dôsledku toho sa skráti doba zavádzania zmien a znižuje odpor voči zmenám. Účastníci budú mať väčšiu istotu a sebadôveru pri prezentáciách. Vo vyhradených situáciách je používaná videokamera, ktorá zabezpečuje účinnú spätnú väzbu a motivuje, inšpiruje účastníkov na sebazdokonaľovanie a vývoj. Najväčším prínosom je vyššia efektivita a lepší imidž účastníka.
Rozsah kurzu: 7 hodín
Termín kurzu: 22.04.2015
Názvy modulov vzdelávacieho programu (10):
- Príprava prezentácie
- Otvorenie a záver prezentácie
- Predstavenie osobné a firemné
- Technická prezentácia
- Motivačný prejav
- Presvedčivý prejav
- Improvizovaný prejav
- Otázky pri prezentácii
- Predaj zmeny
- Rétorika pre pokročilých
Stručný obsah vzdelávacieho programu (podľa jednotlivých modulov):
- Príprava prezentácie. Možnosti zvýšenia sebadôvery pri prejave. Štruktúra a ciele prezentácie. Analýza poslucháčov. Úvod. Posolstvo. Hlavné myšlienky. Fakty informujú, pocity presvedčujú. Príprava na prejav a prípravný formulár. Trojuholník efektívneho prejavu. Psychologické faktory úspechu. Metódy prekonania trémy. Štyri osnovy pútavých prejavov.
- Otvorenie a záver prezentácie. Cieľ prezentácie, prejavu. Pozitívny prvý dojem a presmerovanie pozornosti publika. Jedinečnosť. Vyžarovať profesionalitu a kompetenciu. Zásady pútavého otvorenia prezentácie. Príklady otvorenia a zatvorenia prezentácie „ŠOPU“ (šokujúce tvrdenie, otázka, príbeh, uznanie). Pozitívna formulácia výrokov. Rečnícke otázky.
- Predstavenie osobné a firemné. Postupy predstavenie seba samého a predstavenie firmy. Vyjadrenie jedinečnosti firmy a odlišnosti od konkurencie. Získanie záujmu publika a udržanie si jeho pozornosti. Fakt, konkrétna výhoda a „pútavý prvok“ pri predstavení. Vyjadrená hodnota. Troj a päťminútová prezentácia spoločnosti/ produktu/ služby. Predstavenie rečníka.
- Technická prezentácia. Úlohou je podať pracovný postup alebo systém pútavým, zrozumiteľným spôsobom, nezávisle od komplikovanosti alebo technického obsahu témy. Efektívne použitie technických pomôcok: stojan „flip-chart“ a multimediálny projektor. Zásady a princípy efektívnej prezentácie – technického postupu, procesu. Zdôraznenie jednotlivých prvkov. Pútavý záver.
- Motivačný prejav. Techniky a metódy motivačného prejavu. Použitie tzv. magickej formuly: UNZ: udalosť - návrh - zisk. Zásady a postup ako motivovať publikum. Motivačné otvorenie a motivačný záver prezentácie. Aplikácia tzv. dôkazov a príbehov pri prezentácii. Ako podať informácie, ktoré sme „nezažili“, len videli, čítali alebo počuli.
- Presvedčivý prejav. Pravidlá presvedčivého prejavu. Ako presvedčiť obecenstvo. k vykonaniu určitej úlohy. Metóda tzv. priblíženia publika. Zapojenie citov. Zásady rozprávania príbehov (kto, kde, s kým, čo a ako, prečo o tom hovorím). Presvedčivé otvorenie a presvedčivý záver prezentácie. Aplikácia tzv. magických vzorcov presvedčovania.
- Improvizovaný prejav. Techniky improvizovaného prejavu. Ako do 5 sekúnd vedieť reagovať na ľubovoľnú tému. Premostenia: „V súvislosti s ým mi napadá...“ „Pripomína mi to...“ Zásady (napr. „VÝČAP“ improvizovaného prejavu). Odporúčania v praxi: na poradách, prednáškach, recepciách. Model FORE. Ako začať verbálnu komunikáciu pri nadviazaní vzťahu. Ako získať čas.
- Otázky pri prezentácii. Ako reagovať na otázky. Metóda „Huntového diagramu“. Rétorické vzorce: „Čo sa týka...“, „Pokiaľ ide...“ Zásady správnej reakcie pri skončení prezentácie. Kladenie tzv. rétorických otázok, na ktoré si sami odpovieme. Aplikácia tzv. tretej strany: „Často sa ma pýtajú...“ Zdôraznenie dvojice: fakty – výhody. Reakcie na nepríjemné otázky a tiesňové situácie. Pútavé prvky (showmenshipy).
- Predaj zmeny. „Predaj“ nápadu alebo myšlienky publiku. Praktický postup presvedčivého predaja zmeny. Kľúčové prvky: publikum, cieľ a téma. Opis situácie. Dôležité informácie. Dôkazy. Pomôcky. Analýza situácie. Návrh 2-5 riešení pre publikum. Hlavné výhody každého riešenia. Najväčšie zdôraznenie nášho „nápadu/ myšlienky“. Pútavý záver s konkrétnym cieľom.
- Rétorika pre pokročilých. Modely argumentačných prejavov: NDPN (návrh/ názor, dôvod, príklad, návrh/ názor). Časový model: MSB (minulosť, súčasnosť, budúcnosť). Najčastejšie chyby rečníka a ako ich odstrániť alebo minimalizovať. Postup 4 U. Aplikácia jazykolamov („ošus si šosy“). ARGOstrukt a INFOstrukt. Energetické cvičenie podľa N. Enkelmanna.
Kurz zahŕňa:
- Štandardne dva moduly (dá sa to kombinovať rôzne)
- Lektorské služby počas kurzu
- Osvedčenie o absolvovaní kurzu
- Študijný materiál, pero
- Občerstvenie